مشخصات فنی نسل هشتم از پردازنده‌های گرافیکی اینتل مشخص شد


تاریخ ثبت : ۲۴-۰۹-۹۳    موضوع : اخبار فناوری    امتیاز: 5 از 5  ( مجموع آرا : 1)
بازدید : ۴۴۴۷

در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی انتظار داریم نسل هشتم از پردازنده‌های اینتل یعنی Braswell را در بازارهای جهانی ببینیم. این نسل از پردازنده‌ها با معماری ۱۴ نانومتری و گرافیک مجتمع به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد که در ادامه مشخصات پردازشگر گرافیکی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.


  پردازنده‌های سری اتم اینتل عملکرد کاملا متوسطی در زمینه گرافیک دارند و قادر به اجرای روان و قابل قبول نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی و بازی‌ها نیستند، اما اینتل در چند سال اخیر پیشرفت زیادی در توسعه‌ و طراحی پردازنده‌های سری اتم داشته است. طبق زمان بندی اعلام شده از طرف اینتل ابتدای سال ۲۰۱۵ زمان توزیع نسل جدید پردازنده‌های Braswell این شرکت است و اینتل قول داده شاهد افزایش قدرت گرافیکی این نسل برای عموم مردم باشیم.

اگر قبلاً با Braswell آشنا نشده‌اید٬ نسل آینده از سری پردازنده‌های کنونی Bay Trail اینتل Braswell نام دارد. این پردازنده‌ها عموماً جهت استفاده در دستگاه‌های جمع و جور و قابل حمل مثل تبلت و نوت‌بوک‌ها توسعه می‌یابند و دارای پردازشگر گرافیکی قوی‌تر نسبت به نسل فعلی خواهند بود زیرا استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی جداگانه به دلیل قیمت تمام شده و مشکلات ایجاد شده به علت فضای محدود و مصرف باطری و دمای بالا به صرفه نخواهد بود. نسل هشتم از گرافیک‌های اینتل به 16 EU یا واحد پردازش مجهز خواهند شد که آن‌ها را نزدیک به پردازشگر HD 4600 GT با 20 EU در پردازنده‌ی رومیزی Core i7 4770K خواهد رساند که در مقایسه با نسل کنونی پیشرفت بزرگی خواهد بود. همچنین 16 EU قدرت گرافیکی آن‌ها را شبیه به پردازنده‌های رومیزی سری Ivy Bridge خواهد کرد البته فرکانس Braswell به علت استفاده در دستگاه‌های قابل حمل اندکی کمتر خواهد بود. نسل هشتم از پردازشگرهای گرافیکی اینتل HD با پشتیبانی کامل از رمزگشایی ویدئویی سخت افزاری به بازار عرضه خواهند شد اما هنوز قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای 4k اعلام نشده است. پردازنده گرافیکی جدید قادر خواهد بود سه مانیتور با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل را همزمان پشتیبانی کند که نشان از قدرت بالای آن دارد. برخلاف سری Bay Trail و هسول پردازنده‌های Braswell در انواع پنتیوم و سلرون سری J توزیع خواهند شد.



کلمات کلیدی : اپلیکیشن ، Braswell ، Bay Trail ، اینتل ، پردازنده های گرافیکی






ثبت نظر