سرقت ۳۰۰ میلیون دلار توسط هکرها با استفاده از کرم Carbanak


تاریخ ثبت : ۲۷-۱۱-۹۳    موضوع : اخبار فناوری    امتیاز: 5 از 5  ( مجموع آرا : 1)
بازدید : ۹۲۱۴

بی‌شک بانک‌ها و موسسات مالی را باید به‌عنوان یکی از اهداف خوب برای هکرها دانست. متخصصان امنیتی کسپراسکی، جزئیات مربوط به یک کرم مخرب را منتشر کردند که هکرها توانسته‌اند با استفاده از آن ۳۰۰ میلیون دلار را از موسسات مالی در ۳۰ کشور بیرون بکشند.


متخصصان فناوري اطلاعات  کسپراسکی با انتشار گزارشی جزئیات مربوط به کرم مخربی را ارائه داده‌اند که با استفاده از این کرم مخرب هکر‌ها موفق شده‌اند ۳۰۰ میلیون دلار را از موسسات مالی مختلف در ۳۰ کشور به جیب بزنند. این کرم که Carbanak نام دارد، علاوه بر فریب دادن کارمندان بانک برای نفوذ به سیستم از طریق نصب شدن، رفتار کارمندان و کاربران سیستم‌های مختلف را نیز تحت نظر می‌گرفته تا بدون برانگیختن شک و شبهه و جاگذاردن نشانه‌ای، مقدمات برای سرقت پول از حساب‌های مختلف را آماده کند. بسیاری از پول‌های سرقت شده به حساب‌های دیگری واریز شده و شمار دیگری نیز بصورت پول نقد از طریق دستگاه‌های ATM‌ در اختیار هکرهایی قرار گرفته که در انتظار دریافت پول بوده‌اند.

بانک‌های مورد حمله هم‌اکنون در جریان موضوع هستند، اما کسپراسکی در گزارش خود از ذکر نام بانک‌های مورد نظر خودداری کرده است. بسیاری از کمپانی‌ها و موسسات در سالیان گذشته مورد حملات مختلفی قرار گرفته‌‌اند، اما تمایل چندانی به علنی کردن این موضوع نداشته و سعی می‌کنند با رد کردن حملات انجام شده به کار خود ادامه دهند. براساس اطلاعات منتشر شده بانک‌های مورد حمله در کشورهایی چون ژاپن، آمریکا، روسیه و کشورهای اروپایی واقع شده‌اند.

 

برگرفته از : zoomit.ir



کلمات کلیدی : امنیت ، فناوری اطلاعات ، موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری ، هك






ثبت نظر