HTML به زبان ساده: آموزش طراحی صفحات وب با HTML


تاریخ ثبت : ۱۷-۰۵-۹۴    موضوع : وب و اینترنت    امتیاز: 5 از 5  ( مجموع آرا : 2)
بازدید : ۱۱۲۷۰

یکی از محبوب‌ترین موضوعاتی که هر کاربر دنیای اینترنت را به خود جذب می‌‎کند،  زبان HTML است.  ما هم بر آن شدیم تا با برگزاری یک دوره  آموزشی آنلاین و رایگان، این زبان را در طی چند هفته به شما آموزش دهیم. با ما برای اطلاع از جزئیات بیشتر در رابطه با این دوره همراه شوید.


همانطور که می‌دانید، یکی از بنیادی‌ترین موضوعاتی که برای طراحی و استفاده از صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد زبان HTML است. اچ‌تی‌ام‌ال یا Hypertext Markup Language زبانی است که برای طراحی و چینش صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هر آنچه که شما در مرورگر خود در هنگام ورود به هر گونه وب سایتی مشاهده می‌کنید حاصل پردازش این کدها به همراه برخی زبان‌های دیگر توسط مرورگر شما است.
زبان‌ برنامه‌نویسی وب چیست؟

در واقع زبان‌های تحت وب به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. زبان‌های FrontEnd و زبان‌های برنامه‌نویسی Backend! همانطور که از نام این زبان‌ها نیز پیدا است هر کدام مربوط به یک وجه از ایجاد صفحات وب می‌شوند. زبان‌های بک‌اند زبان‌هایی هستند که برای ارتباط کاربر با سرور مورد استفاده قرار می‌گیرند و توسط کاربر دیده نمی‌شوند. در طرف دیگر زبان‌های فرانت‌اند زبان‌هایی هستند که توسط مرورگر اجرا می‌شوند و حاصل کار آن‌ها به صورت مستقیم در صفحه‌ی مرورگر نمایش داده‌ می‌شود. برای مثال یک فرم ثبت نام کاربر را در نظر بگیرید. در این فرم، فیلدهایی وجود دارد که به زبان اچ‌تی‌ام‌ال نوشته و توسط مرورگر نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید این فرم‌ها را پر کنید. در واقع تمامی محتویاتی که روی مرورگر دیده می‌شود حاصل کار زبان‌های فرانت‌اند یا کلاینت ساید(سمت کاربر) است که مهم‌ترین آن‌ها HTML، CSS و JavaScript است.

اطلاعاتی که شما در این فرم‌ها پر می کنید قرار است که به سمت یک کامپیوتر که برای اجرای سرویس مورد نظر استفاده می‌شود و بدان سرور می‌گویند، فرستاده شده و پردازش شود. برای ارسال این اطلاعات و دریافت و پردازش بر روی اطلاعات، زبان‌های مربوط به سرور(سرور ساید) یا بک‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله معروف‌ترین زبان‌های تحت سرور می‌توان به PHP، .Net، Node Js و ... اشاره کرد.
حالا نوبت به دوره آموزشی می‌رسد...

پس اگر دوست دارید بیشتر با این زبان آشنا شوید، توصیه می‌کنیم طی روزهای آتی، منتظر انتشار اولین بخش از این دوره آموزشی باشید. خوشبختانه HTML زبان بسیار شیرینی است و  البته برای گذراندن این دوره آموزشی ، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ی مادی نیست و  زمان و انرژی تنها چیزی است که قرار است از سوی شما صرف این دوره شود. پس وعده‌ی ما از هفته آینده، روزهای فرد و یک قدم جدید برای یادگیری HTML!

 

 منبع :  zoomit.ir  (محمد حسین ملک)



کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات ، HTML ، اینترنت






ثبت نظر