تراشه هلیو ایکس پی 10 در قلب بیش از ۱۰۰ مدل گوشی هوشمند


تاریخ ثبت : ۲۴-۱۰-۹۴    موضوع : اخبار فناوری    امتیاز: 5 از 5  ( مجموع آرا : 2)
بازدید : ۷۷۶۲

کمپانی تایوانی مدیاتک امیدواری بسیاری به موفقیت تراشه‌ی هلیو پی ۱۰ دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تایوانی‌ها این تراشه در سال جاری میلادی روی بیش از ۱۰۰ مدل گوشی‌هوشمند قرار خواهد گرفت.


براساس اطلاعات ارائه شده توسط سی جی سیه، قائم مقام رئیس هیت مدیره‌ی مدیاتک، تراشه‌ی هلیو پی ۱۰ امسال همراه بسیاری از گوشی‌های هوشمند به بازار عرضه می‌شود. پس از عرضه هلیو پی ۱۰، نوبت به تراشه‌ی پرچمدار بعدی این کمپانی یعنی هلیو ایکس ۲۰ خواهد رسید. هلیو ایکس ۲۰ از وجود ۱۰ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد.

هلیو پی ۱۰ مدیاتک با بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی روانه‌ی بازار خواهد شد. هر هشت هسته پردازشی نیز ‌Cortex-A53 با فرکانس حداکثری ۲.۰ گیگاهرتزی هستند. همچنین باید به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T860 MP2 نیز اشاره کرد که با فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز در این تراشه قرار گرفته است. تراشه‌ی هلیو پی ۱۰ قادر است تا حافظه‌های رم LPDDR3 تا ظرفیت ۴ گیگابایت را پشتیبانی کند. همچنین باید به پشتیبانی از مودم LTE CAT 6 نیز اشاره کرد. تایوانی‌ها این تراشه را براساس لیتوگرافی ۲۸ نانومتری توسعه داده‌اند.

مدیاتک تراشه‌ی خود را سه ماهه‌ی انتهایی سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار کرده است، از این‌رو باید در انتظار عرضه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این تراشه به بازار در سال ۲۰۱۶ میلادی باشیم. مدیاتک اعلام کرده که ۱۰۰ مدل گوشی هوشمند از وجود تراشه‌ی مدیاتک بهره خواهند برد. این ۱۰۰ مدل گوشی هوشمند متعلق به بیش از ۵۰ کمپانی است که البته بسیاری از آنها کمپانی‌های چینی هستند.

 

 

 

منبع:www.zoomit.ir



کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات ، موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری ، هلیو ایکس پی10






ثبت نظر