نحوه پیامک زدن باعث تغییر شکل انگشتان شما می‌شود


تاریخ ثبت : ۰۷-۱۰-۹۳    موضوع : اخبار فناوری    امتیاز: 0 از 5  ( مجموع آرا : 0)
بازدید : ۲۲۲۳

ارتباط جداناپذیری بین زندگی امروز و تکنولوژی پدید آمده که این ارتباط سلامتی انسان ها را نیز تحت شعاع قرار داده و می تواند تهدید جدی برای سلامت محسوب شود.به گزارش ایتنا از مهر، تلفن‌های همراه در زندگی امروز نقشی برجسته و مهم را ایفا می‌کنند به طوری که بسیاری از الگوها و سبک زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کرده‌اند. این تغییرات بر سلامت انسان‌ها نیز تاثیر می‌گذارند. تاکنون به کرات از تاثیر مخرب اسمارت‌فون‌ها سخن گفته شده است، تاثیراتی مانند انزوا، افسردگی، کاهش دید چشم و ...


مطالعات اخیر محققان سوئیسی نشان می دهد که استفاده از تلفن های همراه نه تنها عادات رفتاری انسان ها را تغییر می دهد بلکه نحوه فعالیت انگشتان و دست ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. کاربران تلفن همراه در زمانی که با اسمارت‌فون‌های خودکار می کنند بیشتر از انگشتان سبابه و شست استفاده می کنند. استفاده مکرر از این دو انگشت باعث تغییر پردازش حسی می شود و تشخیص و قدرت مغز را در درک و حس اجسام مختلف کاهش می دهد. محققان معتقدند این اتفاق در اشخاصی که از اسمارت فون های اولیه و دکمه ای استفاده می کنند، بروز نمی کند بلکه این شکل از تغییر در کاربرانی رایج است که از اسمارت فون های لمسی استفاده می کنند. این تحقیق از ارتباط بین نحوه عملکرد انگشتان و مغز خبر می دهد.

محققان به کاربران توصیه می کنند برای اینکه شیوه پردازش حسی و همینطور قدرت تشخیص مغز خود را تغییر ندهند بایستی از سریع تایپ کردن خودداری کنند زیرا سریع تایپ کردن اس مس، چت و ... نشانی از برتر بودن نیست همانطور که سرعت بالا در رانندگی به معنای حرفه ای بودن نیست.



کلمات کلیدی : پیامک ، sms ، تلفن همراه ، سلامت انسان‌






ثبت نظر